TORKKUPEITTO KISAKATSOMON PÄÄTYÖNÄ


Hjertegarn Lima - langasta virkkaamani peitonpalat ovat olleet muutaman päivän kisakatsomoni päätyönä. On tämä vaan melkoisen koukuttavaa puuhaa tämä virkkaaminenkin ja ihanaa kun saa touhuta kaikkien ihanien värien kanssa oikein kunnolla. Harvoin paitoja neuloessa saa käyttää näin paljon kauniita värejä yhdessä työssä ja minä rakastan värejä. Tämä on hauskaa.


Kokoan peittoa aina 6 palan rivi kerrallaan. Näin ei jää inhottavaa palojen kokoamis- /  lankojen päättelypuuhaa loppupuhteiksi. Tässä systeemissä peitto kasvaa vähän kuin itsestään pikkuhiljaa ja on kiva nähdä miltä se näyttää aina kun se kasvaa rivi riviltä.


Tässäkin projektissa tuntuu nyt olevan se ongelma etten halua lopettaa näitä palojen tekemistä ja peitto saattaa kasvaa ......ja kasvaa.....en tiedä kuinka isoksi. Tekisi vielä mieli tilata valkoista lankaa vähän lisääkin kun noita värillisiä lankoja on vielä enemmän jäljellä ja eihän niitäkään voi jättää käyttämättä . Minulla kun ei ole tapana kauheaa stashiä kotiin kerätä, vaan kaikki langat vain äkkiä valmiiksi töiksi.


Ja nyt tuli jännät paikat. Ylin mahdollinen auktoriteetti tuli tarkistamaan työni laadun ja sen että sopiiko peittoni myös hienohelmojen makuualustaksi.


Haistellaan...ja kääntyillään ja mietitään...Kelpaisikohan tähän mennä loikoilemaan ?


Hyväksyntä tuli ! Nyt voin jatkaa hommaani hyvillä mielin.

Pakko vielä kertoa että piti jo tähän postaukseen lisätä kuvia uudesta kauniista rukistani jonka sain lahjaksi ihanilta sukulaisiltani jotka kävivät torstaina minua katsomassa. Niin isot halit ja kiitokset Pirjo - Liisalle ja Jelenalle että olen vieläkin liikuttunut ja iloinen ihanasta, huomaavaisesta ja anteliaasta lahjastanne. Kyllä ihmisen kelpaa kun on noin ihania ihmisiä lähisuvussa. Rukkini on kaunis kuin koru ja hänet on valmistettu v. 1921 eli hän on jo kokenut ja arvokas Lady. Ammattilainen omalla alallaan hän on myös aivan selkeästi ja rouva pyörähtelee ja hyrrää vielä aivan pehmeästi ja kauniisti.  Kamerani akku päätti kuitenkin juuri nyt vetäytyä päivälevolle ja se oli pakko laittaa lataukseen eli kuvia en saa juuri nyt otettua. Ensi postaukseen lupaan hänestä kuvia. Kaunis Lady ja nimi on mietinnässä.
Kehrääminen on ollut jo jonkun aikaa haaveenani ja neuleystävä/ naapuri on siinä hommassa niin taitava että saan varmasti hyvää ja arvokasta opetusta hommaan häneltä. Itse en ole koskaan kehrännyt, mutta olen viettänyt lukemattomia tunteja Youtube opetusvideoita kehräämisestä katsellen ja haaveillut että pääsisi itsekin harrastusta aloittelemaan. Amerikkalaisia kirjoja ja lehtiä on tullut kanssa luettua ja ihailtua eli olen tutustunut hommaan niin paljon kuin ilman välineitä olen vain voinut.  Serkun kanssa olen asiasta jutellut ja hän on niin ihana ja huomaavainen ihminen että oli ottanut äitinsä kanssa asiakseen löytää minulle välineen haaveeni toteuttamiseen. Lisäksi hän oli hakenut minulle Villavyyhdistä ison letin ihanaa Corriedale - villaa millä pääsen harrastuksessa hienosti alkuun. Olen niin onnellinen ja onnekas.

Kommentit

  1. On kyllä värimaailma minun mieleen peitossasi. Tosi kauniit sävyt!

    VastaaPoista
  2. Aivan ihastuttavan värinen peitto!

    VastaaPoista
  3. Kiitos Aikku ja Elina. Värien kanssa on niin mukava touhuta.

    VastaaPoista
  4. Peitosta tulee hurjan kaunis!
    Onnea kehruun opetteluun. Jään odottelemaan kuvia Ladysta ja kehruutuotoksista. :)

    VastaaPoista
  5. Kiitosta vaan blogikamu . Onnea tarvitaan ja innolla alan opetella mutta valmiin langan kuvia en uskalla ihan heti luvata. Ikinä en ole rukkia käyttänyt, mutta kyllä se puuha niin hauskalta näyttää ja olen ihaillut sitä toisten tekemänä. Nyt sain itsekin mahdollisuuden opetella.

    VastaaPoista
  6. Kaunis peitto tulollaan ja alustavasti jo arvovaltaisesti hyväksytty.
    Onnea kehräämisen opetteluun, minullakin on isomummoni vanha, vielä ihan käyttökelpoinen rukki, mutta ei ketään, joka opettaisi sillä kehräämään;

    VastaaPoista
  7. Kiitos Siskohanne. Minulla oli niin ihana onni tuon opettajankin suhteen kun blogin kautta tutustuin naapuissa asuvaan monitaitonaiseen joka senkin homman osaa. Olen jotakin jo vähän opiskellut Youtube videoiden avulla ja niistäkin on ollut kyllä paljon iloa. Katsele sieltä josko vaikka uskaltaisit lähteä hommaa opiskelemaan niiden avustuksella ensin. Videot ovat selkeitä ja niistä näkee ihan hyvin mitä pitäisi tehdä. Käytännössä ongelmani onkin se ettei kaikki aina suju niin kuin Strömsössä....Onnea opettajan etsintään ja kiitos kivasta kommentista. Kävinkin virkkuutöitänne kurkkimassa ja jatkan teidän seuraamista, ehdottomasti.

    VastaaPoista
  8. Ihanan värikäs torkkupeitto. Palasia on kyllä kiva virkkailla, kun työn etenemisen huomaa niin selvästi. Olipa ihana lahja ystäviltä, kun rukin antoivat! Tsemppiä kehruupuuhien opetteluun. :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos Hanne. Olen vielä onnekkaampi sillä rukin antoivat minulle sukulaiset. Serkku ja enon vaimo olivat metsästäneet sellaisen minulle pääkaupunkiseudulta. Olen niin onnellinen ja kiitos tsemppauksesta. Pikkuhiljaa voin saada lankaa aikaiseksi, mutta pääasiaan on se että itse harjoittelu on niin mukavaa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

You can leave comments also in english if you like, thank you.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

HIHAT JA VARTALO YHTEEN

LÄMMIN SHAALI TALVEKSI - COPSE / BT FALL 2015

YKSI SUKKA , PEITON KOLMANNES JA VARTTIA VAILLE VALMIS VILLURI